Deprince

säger vad ja tycker

Att vara förälder

Publicerad 2015-09-26 20:34:58 i Familj,

Hej alla!
 
Att vara förälder till barn är som en berg och dalbana kan jag lungt säga.
Många skriver om sina barn och tänkte själv ta upp lite hur jag känner och ser det hela som är pappa.
Nu har jag två döttrar på 2 år och snart 13 år men tänkte först ta den som är minst.
Tänkte också ta upp att jag själv har diagnos add samt ett stänk av asperger i mildare form och sen är jag då fiber allergisk med stänk av att vara mjölk känslig.
Och det har ju gått över till min minsta prinsessa men inte allt dock tror vi utan mer med fibrer mjölk och sin egen med ägg som är rätt grov suck.
Så vad mer kan min lilla prinsessa ha jo så klart nattskräck i det hela eftersom dom första tydligen inte räckte.
Med allt detta i åtank så är min prinsessa ofta på bra humör på dagtid men mot kvällen förvandlas min prinsessa ibland till ett monster som stortjuter aggressiv och det skär så klart i mitt hjärta när hon blir sån.
Men vad händer då hon blir ett monster jo magen krånglar oftast och dom flesta har ju haft ont i magen och vet känslan man kan ha fast detta är lite värre så för att lindra med magen så börjar man massera magen för att få hon lite lugnare sen blir det flytande laxering och sen får man vänta en stund.
Ja ni kan ju tänka er att det inte kommer ut kräm från rumpan utan bollar som är hyfsat stora jämfört med henne.
Men efter det så blir hon min lilla prinsessa igen för en stund och vi kan äntligen leka tills det blir nattadags och där blir det sång läsning mm och ärligt så har jag ingen sångröst eller berättarröst men vad gör det för min prinsessa blir supernöjd ändå för att jag gör allt detta men jag gör ju inte alltid det utan min sambo gör ju såklart en hel del med.
Men när hon har somnat och klockan börjar bli efter 12 slaget på natten så blir man väckt av världens skrikande och tro inte att hon är vaken för det är hon inte och tro inte att det är lätt att väcka henne för det är nästan omöjligt när hon kommer in i nattskräck så vad får man göra jo man får ha sin lilla prinsessa i famnen krama henne sjunga prata lugna henne på det bästa sätt för att få hon lugn och tiden det tar den tidens får det gärna ta för att hon ska bli bra men det är såklart tungt för oss som får sova lite på nätterna för det räcker inte bara en gång per natt utan flera gånger så klart.
Och vi har inte så stort boende så vi kan inte ta varannan natt eller dylikt utan vi får traggla oss igenom det hela så när prinsessan vaknar på morgonen så är hon så klart pigg som en mört och vi föräldrar är som zombies resten av dagen.
Men vad gör det för jag kommer alltid att försöka göra mitt bästa för min dotter och få se hennes glädje på dagen ger mig energi för att orka min dag trots alla problem.
Så min lilla prinsessa mitt hjärta slår för dig och så klart för min stora prinsessa också för utan er hade denna värld varit ganska tråkig och helt tom.
 
Tack Och Hej!
Deprince 
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela