Deprince

säger vad ja tycker

Att vara pappa till ett snart tonåring!

Publicerad 2015-09-27 10:52:48 i Familj,

Hej föräldrar!
 
Då jag tog upp mitt minsta barn så tar jag självklart upp min snart tonårstjej.
Som sagt att vara pappa till två döttrar är inte det lättaste och jag kommer nog hinna få hjärtsnörp flera gånger om i mitt liv på grund av dom två.
Men stora dotter är ju snart tonåring och hon tävlar och tränar truppgymnastik och hon är riktigt duktig eftersom hon är på ungdoms sm nivå.
Med det i bagaget samt skola så hinner jag inte se henne så mycket som man kanske vill eftersom hon tränar andra också som är i yngre grupp.
Men även den stora prinsessan har haft liknande problem som liten fast utan ägg dock.
Och än idag så äter hon lite mat fast det mesta har vuxit bort så det blir ju en hel del tjat ang mat för hennes del och det är ju inte för att vara taskig utan för att hon ska orka med allt som hon gör.
Men min fasa att vara pappa till en tjej som snart blir tonåring är väl min största rädsla här i livet för gud vet vad som kommer att hända och ske dom närmaste åren framåt.
Smink har ju hon redan börjat med sen tidigare och ärligt så kan jag inget om smink kläder mm när det gäller tjejer så man känner sig rätt dum när man lägger en kommentar ang något om det hela.
Sen har vi ju killar som börjar bli intressant och visst är jag en tålmodig pappa till det mesta men oj killar redan och tänker på hur jag var på den tiden och får panik inombords.
Men oavsett vad saken gäller så ska jag självklart ta allt med en nypa salt och vara en förstående pappa och ge henne tipps och råd om det jag kan när hon behöver mig och jag ska inte bli skrämd av allt som kan hända, nej jag ska ta mig I kragen och göra det bästa för henne och hoppas på att hon kan alltid komma till mig om det är något för då vet jag att jag har gjort förhoppningsvis rätt och därmed vill jag även säga att utan er så vet jag inte vad ja skulle ha gjort och jag är stolt pappa till två underbara döttrar som jag älskar så mycket och självklart är jag även en stolt pappa.
 
Tack för mig!
Deprince 
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela